Munkahelyi készségek, amik garantálják az előrelépést

2023-08-21

Egyre több munkáltató ismeri fel a soft skillek fontosságát, melyek elengedhetetlenek a szakmai előmenetelhez és fejlődéshez. Készségeid csiszolása, fejlesztése új lehetőségek előtt nyithatja meg az ajtót. Segítünk, hogyan!

Kommunikációs készségek

A gyakran alulértékelt kommunikációs készség minden sikeres szakember karrierjének építőköve. Legyen szó kollégákról, ügyfelekről vagy üzleti partnerekről, elengedhetetlen, hogy világosan közvetítsd az elképzeléseidet, és figyelmesen hallgasd, mit mond a másik. Kommunikációs készségeid fejlesztése nem megy egyik napról a másikra, de jó tanács, hogy mindig gondold végig a mondandód, mielőtt kimondod, és figyelj arra, hogy beszéded lényegre törő és tömör legyen.

Előadói készségek

Szintén lebecsült képesség a nyilvános beszéd, aminek jócskán megvannak a kihívásai, különösen azok számára, akik félénkek vagy félnek a színpadtól. Ennek csiszolása azonban hatással lehet a karrieredre hiszen minden cégnek szüksége van olyanokra, akik előadnak a céges rendezvényeken, ügyféltalálkozókon, konferenciákon. Nyilvános beszédkészséged fejlesztése érdekében kezdj kicsiben – prezentálj csapataod vagy egyéb munkatársaid előtt. Szánj időt a gyakorlásra, és mindig kérj visszajelzést kollégáidtól, hogy megtudd, mi működött jól, és min lehetne javítani. Csakúgy, mint a kommunikációs készségeknél, ennek tökéletesítése is időbe telik.

Hatékony időgazdálkodás

A feladatok rangsorolása, a célok kitűzése és a zavaró tényezők kezelése elengedhetetlen a sikerhez. Az időgazdálkodási készségeid fejlesztésével megbízható és hatékony címkékkel illethetik a munkád, ami egy munkahelyi környezetben mindig jó pont. Érdemes priorizálni a feladataid között, és nem ugrálni egyikről a másikra. Hasznos tanács: azt a feladatot, aminek az elvégzése kevesebb mint 5 percbe telik, érdemes azonnal elvégezni, hiszen így elkerülhető, hogy feltornyosuljanak a sok apró teendő.

Problémamegoldás

A vállalatok nagyra értékelik azokat az alkalmazottakat, akik képesek összetett problémákat megoldani. Ez a készség lehetővé teszi számodra, hogy objektíven szemléld az eseményeket, és megalapozott döntéseket tudj hozni. Problémamegoldó képességeid fejlesztése érdekében keress lehetőségeket kihívást jelentő projektekbe való bekapcsolódással vegyél részt ötletbörzéken, és figyeld meg, hogy a tapasztaltabb kollégák hogyan kezelik a bonyolult helyzeteket.

Csapatmunka

A vállalaton belül fontos, hogy az alkalmazottak jól tudjanak együttműködni a kihívások leküzdésében. Csapatjátékos képességekhez tartozik az aktív figyelem, a különböző nézőpontok tiszteletben tartása, valamint a csapattagokkal való hatékony kommunikáció és koordináció. Ezen készségek fejlesztése érdekében keress lehetőséget csoportos projektekben való részvételre és önkéntes feladatokra is.

Tárgyalási készségek

A tárgyalási készséget valóban nehéz fejleszteni, de vitathatatlanul értékes képesség. A jó tárgyalási készséget számos szakmai környezetben lehet alkalmazni, például üzletkötésnél, munkahelyi konfliktusok megoldásában, vagy akár a fizetési igény megfogalmazása során. Ennek fejlesztése érdekében gyakorold az aktív hallgatást, tehát figyelj a kommunikáló személy mondandójára, és igyekezz reagálni is arra. Így meg tudod érteni a másik fél nézőpontját, és törekedni a mindenki számára előnyös megoldásra.  

Forrás: EURES