Tippek az önmárka építésére és fejlesztésére

2024-08-08

Mi köze lehet egy marketing kifejezésnek a sikeres karrier építéshez és az előre lépéshez? Mutatunk pár tippet hogyan hozhatod ki a legtöbbet önmagadból!

A személyes márka felépítése az egyik legértékesebb eszköz lehet a siker eléréséhez, nem csak a szakmai színtereken, de az élet minden más területén is.

Hiszen ez több mint egy jól csengő cím vagy egy szépen megszerkesztett logó: annak meghatározása, hogy mit képviselünk és milyen a magunkról alkotott képünk. Önmárkánk tudatos és hatékony bemutatásával kiemelkedhetünk a tömegből, könnyebben felfedezhetjük a lehetőségeink és segíthet értékes kapcsolatokat kiépíteni!

Íme néhány tipp az önmárka erősítésére!

Személyes értékrendszer kialakítása

Az önmárka létrehozásának első lépése, hogy meghatározzuk mit képviselünk! Hasznos lehet összeírni azokat az értékeket és alapelveket, melyek meghatározóak számunkra, irányítják döntéseink és tetteink. Ilyenek lehetnek a megbízhatóság, a hitelesség, az alkalmazkodóképesség és a nyitottság.


"Küldetésnyilatkozat" létrehozása

A szakmai identitás fontos eleme a célok és törekvések rövid leírása, mely világosan meghatározza, hogy mely lehetőségek felé érdemes lépni és mit kell tenni az odajutás érdekében.Mit kellhet letenni az asztalra?Az állásinterjúk legnehezebb kérdései az erősségekre vonatkoznak. Fontos, hogy világosan meg tudjuk határozni erősségeink és azokat megfelelően kommunikáljuk, anélkül, hogy arrogánsnak tűnnénk.


El kell adni a márkát!

A LinkedIn, az X, a YouTube, személyes blogok és még számos olyan platform létezik, melyeken bemutathatjuk kik vagyunk, mik az erősségeink és miben vagyunk tehetségesek, de annak is jó tükre lehet, hogy mire számíthatnak a munkánk kapcsán.


Hitelesség

Az önmagunkhoz és a márkánkhoz való hűség az egyetlen módja annak, hogy bizalmat és hitelességet építsünk!


A foglalkoztathatóság javítása összetett folyamat, amely számos tényezőtől függ. További tippek elérhetőek az EURES cikkében. 

Forrás: Building and improving your personal brand - European Union (europa.eu)