Találkozót tartottak Budapesten a Nemzeti Europass Központok

2024-09-19

Nemzetközi együttműködés, innovatív ötletek és fejlődés – ezek jellemezték az elmúlt napokat, hiszen szeptember 11-12-én Budapest adott otthont az Europass Kommunikációs és Promóciós, valamint Stratégiai munkacsoportjainak találkozójának. Európa különböző országaiból és a brüsszeli irodából érkeztek régi és új kollégák, akik lelkesen fogadták a magyar fővárosba szóló meghívást.

Az Európai Unió és Európai Gazdasági Térség területén a Nemzeti Europass Központok koordinálják országuk Europass szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységeit. Ez az elsődleges információs pont mindenkinek, aki többet szeretne megtudni az Europass szolgáltatásairól.

A munkacsoport fő feladata volt egy átfogó kommunikációs terv kidolgozása és végrehajtásának előkészítése a teljes projekt időtartamára. Az Europass kommunikációs munkacsoportjának eredményeit jól mutatja, hogy a platform nemrégiben elérte a 95 millió látogatót és több mint 7 millió önéletrajz letöltését regisztrálta. Ez a jelentős mérföldkő nemcsak az elmúlt években végzett intenzív munkát tükrözi, hanem azt is, hogy az Europass egyre népszerűbb eszköz a tanulási- és karrierépítési lehetőségek feltárásában.

A budapesti találkozón a résztvevők közösen jelölték ki a legfontosabb célokat és feladatokat, mint:

  • innovatív megoldások kidolgozása a felhasználói élmény javítására,
  • hatékonyabb közösségi média használat,
  • új platformokon való megjelenés,
  • együttműködések fejlesztése és
  • a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket beépítése a munkába.

Innovatív megoldások és legújabb trendek

„Az Europass olyan értékes eszköz, amellyel a résztvevők felkészülhetnek a demokratikus társadalomban való aktív részvételre, a kultúrák közötti megértésre és a munkaerőpiacra való sikeres beilleszkedésre. Az Europass márka széles körű elismertséget szerzett, és ez a munkacsoport kulcsfontosságú szerepet játszik annak folyamatos fejlesztésében.” – mondta el köszöntő szavait Szabó Csilla, a Tempus Közalapítvány kommunikációs igazgatója.

A rendezvényen a hivatalos program mellett bőven volt lehetőség a közös gondolkodásra, ötletelésre és networkingre. A találkozó lendületet adott az Europass további fejlesztéséhez, és erősítette a résztvevők közötti együttműködést.

Számos izgalmas téma került terítékre a két nap során. Többek között hasznos és informatív előadás során fedezhették fel a Google Ads eszközeit, social media és honlapfejlesztés témaköreit. Mindezekkel saját, specifikus célcsoportjaikat is sokkal könnyebben érhetik el, ezáltal elősegítve, hogy minden országban minél több emberhez eljusson az Europass, és segítsen nekik a tanulási és karrierépítési lehetőségeik megtalálásában.

A rendezvényen számos inspiráló nemzetközi jó gyakorlatot is bemutattak. A résztvevők egymástól tanulva megismerkedhettek innovatív megoldásokkal, amelyeket át- vagy továbbfejlesztve saját nemzeti törekvéseik megvalósításában is alkalmazhatnak.

Az Európai Bizottság tagjai is részt vettek a találkozón, és bepillantást engedtek a hamarosan megrendezésre kerülő kiemelt eseményekbe, melyeknek az Europass közelgő évfordulói adnak alkalmat. Mindezek mellett megismerhették az Europass legnagyobb fejlesztési projektjeit is.
Mázár Ildikó és Céline Jambon bejelentették a „Qualifications, learning opportunities and credentials in Europass” című rendezvényeket, amelyek célja a szolgáltatás népszerűsítése, minden érdekelt bevonása és a velük való kapcsolatfelvétel biztosítása. A cél az, hogy az Europass továbbra is a legmegbízhatóbb és legátfogóbb európai kvalifikáció-elismerési rendszer maradjon.Az eseményen elhangzott ötletek és megállapodások hozzájárulnak ahhoz, hogy az Europass még inkább segítséget nyújtson az embereknek céljaik megvalósításában.